GORISLAV PAPIĆ : PROBLEM JE ŠTO U NOVINARSTVU IMA SVE MANJE NOVINARSTVA

                                                foto :  Lepota i zdravlje

Pišu: Tijana Djordjević i Tadija Čaluković

On je mlad novinar sa iskustvom vrednim pomena, dobitnik nagrade "Aleksandar Tijanić", ali i autor jedne od najgledanijih emisija Javnog servisa. Gorislav Papić u intervjuu za internet časopis "Salome" govori o svojim počecima, načinu na koji se sprema za razgovore sa velikim imenima, kao i o svemu što prati "sedmu silu".


Diploma Fakulteta političkih nauka, osam godina u NIN-u, a zatim insistiranje Aleksandra Tijanića da predjete na  Javni servis. Šta sve vezujete za svoje početke u žurnalistici? I ko je za vas bio Aleksandar Tijanić, s obzirom na to da ste prošle godine dobili i nagradu s njegovim imenom?

NIN je veoma bitan u mom formiranju. Drago mi je što sam bio deo NIN-a, u vreme dok su to još uvek bile najbolje novine od Atine do Beča ili su se bar pravile sa tom namerom. Tijanića je u NIN sa Fakulteta političkih nauka doveo Sergej Lukač, mene je u NIN doveo jedan fakultetski tekst o jednom, bitnom NIN-ovcu: Borislavu Mihajloviću Mihizu. I ja sam na RTS prešao zbog duha tog starog NIN-a koji je oličavao Tijanić, najprepoznatljiviji rukopis ovog jezika, ali kome pripada i Nenad LJ. Stefanović, iako je on igrao za večitog rivala. Zato je moja prijateljica, sadašnja novinarka NIN-a Dragana Pejović bila u pravu kada je rekla da bi mene, ovakvog previše ciničnog, jedino nagrada koja nosi ime Aleksandra Tijanića zaista obradovala.                                                                
                                                         
 foto : 
Alo

Šta se dešava kada na jedan tas stavimo štampano, a na drugi TV novinarstvo? Postoji li mala nepravda da televizijski novinari lakše postaju popularni?

Novinari štampanih medija dolaze u emisije kod novinara koji rade na televiziji i tako imaju priliku da steknu popularnost kod kasirki u supermarketu i konobara u pabovima. Ja ne mislim da je to od naročite važnosti. Novinarstvo je posao kao i svaki drugi, a televizija, novine ili radio su samo forma kroz koji se ta suština može ispoljiti. Ono što jeste činjenica je da procesu pisanja mnogo češće prethodi process ozbiljnog razmišljanja nego kod nastupa na televiziji ali i to pravilo može da ima izuzetaka.

                                                        foto : twitter.com

Emisija „OKO“, čiji ste urednik i voditelj, pruža vam mogućnost da razgovarate sa značajnim ličnostima iz zemlje i regiona. Na koji način se pripremate za intervju? I koje su to teme koje najviše volite da obradjujete?

Nema posebne tajne za pripremu intervjua i emisija, zapravo priprema traje ceo život, a nekoliko sati pred emisiju je samo taktika. Ja insistiram na temama bitnim za državu i naciju, ali ne na nekom dnevnom nivou. Mene je od svih intervjua sa našim političarima više radovalo pripremanje emisije o Jovanu Skerliću ili pripema za emisiju o Sarajevskom atentatu. Neki prijatelji koji me dobro poznaju, a dovoljno su zlobni kažu da su sve moje emisije iste, na istu temu i sa istim idejama. Ja mislim da mi je to najveći kompliment.

                                                    FOTO B92

Ko su po vama danas najbolje novine u Srbiji, a ko najbolji novinar ?

Najbolje novine u Srbiji su Nedeljnik, trenutno najbolji glavni urednik je Veljko Lalić, a najbolji novinar je Muharem Bazdulj.

Jeste li i dalje tog stava da u novinarstvu nema straha?

Ima straha kao i u drugim profesijama. Ali nije strah problem; problem je što je u novinarstvu sve manje novinarstva. Taj oksimoron mora da se reši.

Šta je zadatak budućih novinara?

Zadatak budućih novinara je da profesiji vrate staru slavu i ugled. Plašim se da je to nemoguća misija. 

Коментари