ИНТЕРВЈУ ЉУБИВОЈЕ РШУМОВИЋ-ПЕСНИК :

           Шездесет година књижевног стваралаштва:

          Учитељица је пресудила да будем песник
                 
Интервјуисао: Тадија Чалуковић

Љубивоје Ршумовић, истакнути дечији песник, уз чије песме су одрастале бројне генерације, ове године је прославља ју
биларних 60 година књижевног рада у којем је објавио 86 књига и написао око 15.000 песама за децу. Ршумовић је у интервјуу за блог Саломе говорио о свом детињству и књигама које је волео да чита док је био мали, шта је волео да буде кад порасте.

Ваше детињство сте описали у књизи „Заувари“. Шта највише памтите из детињства у завичају у Љубишу?

Највише и најлепше памтим учитељицу Милицу, која је приметила да имам склоности за писање песама, и натерала ме да напишем своју прву озбиљну песму о Златибору која гласи: „Златиборе, ти си злато, ја те волим зато!“


                                               извор фотографије: Лагуна

У вашем „Буквару дечјих права“ оценили сте да су деца посебан народ. Опиште нам мало јасније какав је тај народ?

Дечји народ је радознао, и треба му помоћи да упозна свет и да га озбиљно схвати. Деца су народ који жели да помогне одраслима у свему, али им то одрасли не дозвољавају. 

Да ли су Вас као дете љутили неки поступци одраслих због чега сте одлучили да писањем станете на дечју страну?

Напротив, ја сам стао на дечју страну зато што су моји родитељи, отац и мајка, увек стајали на мојој страни. Деца се угледају на одрасле, тако се најбоље и највише деца васпитавају – личним примером. 




                                    Љубивоје Ршумовић са породицом

Написали сте чак 86 књига и 15.000 песама за децу. Коме највише дугујете тај дар за писањем?

Тесла је мислио да је све таленте наследио од своје мајке Георгине – Ђуке. Мене је мајка у детињству звала Тесла, јер сам непрестано држао и носио књигу у рукама и читао. И ја мислим да сам стваралачку енергију наследио од мајке. Али да не будем неправедан – од оца сам наследио многа знања, због којих ме сматрају мудрим човеком. 

Које књиге сте Ви волели да читате кад сте били мали?

Читао сам и волео „Певанију“ Змаја Јове, и „Вини Пуа“ Александра Алена Милна.
Али највише сам, ипак волео књигу „Кроз пустињу и прашуму,
Хенрика Сјенкевича,нобеловца. 


Има ли нека метода по којој би деца лакше заволела читање књига?

Ако родитељи желе да им деца воле књиге, да заволе читање, морају од малих ногу да им купују и поклањају књиге. Ако желе да им деца буду машинбравари нека им дају клешта и шрафцигере да се играју

Аутор сте позоришне представе „Ау, што је школа згодна“. Које предмете сте волели а које нисте? 

Нисам волео часове хигијене,а волео сам математику, понајвише. 

             


Да ли сте још као дете знали да ћете бити писац?

Не, мислио сам да ћу бити лекар, јер је то желео мој деда Стеван. Али, учитељица је пресудила да будем песник. 

Мислите ли да превише гледање телевизије или цртаних филмова лоше утичу на децу?

На глупу децу-да.Паметна деца гледају само оно што их занима, а онда иду да се играју или да помогну нешто родитељима, или да уче за школу. 

Били сте каратиста и Председник Карате савеза Србије. Које лекције сте научили из тог спорта? Зашто је важно да се деца баве спортом? 

Карате је био мој хоби. У спорту се стичу најбољи другари, они за цео живот. 



                    
                                                  
Ршум-каратиста


Ове године обележавате 60 година књижевног рада. Колико је било тешко писати за децу, који су понекад, већи критичари него одрасли?

Нису деца већи критичари, него су одрасли веће незналице. Деца прихватају ,,сваку врсту литературе, осим досадне''. што би рекао Волтер. 

                                     извор фотографије:Мој педијатар640 × 320

Који је ваш омиљени стих
или песма за децу?

Дете треба да посматраш,
Ал му немој на пут стати,
Што га пре човеком сматраш –
Пре ће човек и постати! 


Шта бисте саветовали мојим другарима који имају жељу да постану песници?

Нема школе у којој се учи за песника. Библиотека замењује ту школу. Саветујем вам да читате туђе песме. И тако учите како се пишу песме. Морате прочитати много књига да бисте научили да пишете добре песме.

Коментари