KOMENTAR : KO OSVAJA NIN-ovu nagradu ?

 

Piše: Tanasije Čakić 

 
Da li će Vladimir Tabašević postati novi Vladimir Arsenijević ? Da li će "Pa kao" biti nova "U potpalublju" ?
Da li će nagradu dobiti glavni favorit Vladislav Bajac za knjigu ''Hronika sumnje''?
Ili će po drugi put to priznanje "odneti" Vladan Matijević sa svojim romanom "Susret pod neobičnim okolnostima" i tako stati "rame uz rame" sa Velikićem i Žikom Pavlovićem ? Ili će ipak, najveći autsajder u ovom finalu "Arzamas" Ivane Dimić uzeti tu tako bitnu, a sve manje kredibilnu nagradu ?
Da me je juče neko pitao, ko dobija NIN-ovu nagradu, bez razmišljanja bih mu rekao-Vladislav Bajac. Verovatno tako misli u ovom trenutku i većina pisaca, književnika i prevodilaca.
No, to moje mišljenje uzburkao je u intervjuu Salome-u Slaviša Pavlović, koji je kazao da misli da je sigurno neće dati Bajcu, jer će onda biti očigledno da je nameštena.
Nakon toga sam počeo da razmišljam ko bi mogao da bude "jači" od glavnog favorita.
Kako to obično i biva, mislim da je Tabašević neće dobiti, jer je mlad i kako ono kažu-"vreme radi za njega".
Ipak, on će je sigurno dobiti, ako ne sa "Pa kao"-om , onda siguran sam u nekoj bližoj budućnosti.
Najsigurniji sam da je neće uručiti  Vladanu Matijević, jer su prošle godine dali Velikiću po drugi put, pa tvrdim da se žiri neće opet, odlučiti da daju "takmičaru" koji je nagradu već dobio.
U ovoj analizi ostaje jedino Ivana Dimić sa "Arzamasom".
Ona me podseća na Gorana Gocića i "Tai".
Takve knjige kao da su pisane da dobiju NIN-a.
Ali, hajde da sačekamo, 16. ponedeljak i vidimo pobednika.

                                           
                                     

Коментари